• 1402/10/27
  • - تعداد بازدید: 1081
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
گامی نیک در جراحی کودکان با حضور عضو افتخاری هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بلژیک در بیمارستان نمازی

پروفسور «ناصر نجمی» عضو تیم جراحی لب و کام از دانشگاه آنتورپ بلژیک با حضور در اتاق عمل بیمارستان نمازی به درمان بیماران مبتلا به شکاف لب و کام پرداخت.

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان نمازی؛ فوق تخصص جراحی کودکان بیمارستان در این زمینه گفت: دکتر نجمی از جمله استادان مدعو ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که همکاری نزدیک و مستمری با این بیمارستان دارد و ٣٠ کودک بیمار که نیاز به جراحی فک و صورت داشتند، در سه روز متوالی با حضور این استاد برجسته تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

دکتر «علی تدین» در ادامه گفت: با توجه به پیچیده بودن مشکل بیماران شکاف لب و کام و نیاز به انجام جراحی های متوالی در این بیماران، ترمیم شکاف کام به شکل کامل انجام نمی‌ شود و نیازمند چندین عمل جراحی می باشد.

 

 

او در ادامه افزود: شکاف کام و لب از شایع‌ترین نقص‌های مادرزادی نوزادان در بدو تولد است. این شکاف‌ها زمانی به وجود می‌آید که اجزای صورت جنین در حال رشد به صورت کامل بسته نمی‌شود. این عارضه به عنوان نقص‌هایی مجزا از تولد هستند و اغلب به ‌دلیل شرایط ژنتیکی یا سندرم‌های ارثی به وجود می‌آیند. این‌ موارد مادرزادی با جراحی قابل درمان هستند و با درمان به‌موقع می‌توان از عوارض‌ آن پیشگیری کرد.

 

 

او در پایان افزود : دکتر «ناصر نجمی» حدود دوازده سال پیش تاکنون، سی و پنج مرتبه به شیراز آمده اند و با همکاری جمعی از اساتید گروه جراحی کودکان از جمله دکتر «حمید رضا فروتن» هر بار حدود ٣٠ بیمار در مراکز مختلف درمانی شیراز و با حمایت مالی این پزشک نیکوکار تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

شایان ذکر است کلینیک شکاف لب و کام به عنوان خدمتی مهم در دانشکده دندانپزشکی شیراز با حمایت مالی این عضو افتخاری هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده است و بیماران در این کلینیک با تشکیل پرونده برای درمان به صورت منظم و دوره ای تحت مراقبت های ویژه هستند تا اقدامات درمانی از جمله خدمات دندانپزشکی، ترمیم، ارتودنسی، پیگیری ارجاعات گفتار درمانی و ارجاع در زمان مناسب برای جراحی شکاف کام یا لب را دریافت نمایند.

 

  • گروه خبری : تازه های خبر,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93241
کلیدواژه